Komfor i funkcionalnost automobila važan faktor

Kad ostaneš bez auta, pozajmi ga
26/06/2017
Užitak u vožnji starih mangupa
13/10/2017

Vožnja automobilom, onima koji stalno putuju, predstavlja važan deo života, i udobnost, funkcionalnost, ali i bezbednost, predstavljaju veoma važan činilac. Ono što se uvek uzima u obzir jeste i izgled automobila. Uskladiti sve ove parametrete i dobiti tačno ono što želimo, nije uvek lako. Brojni proizvođači utrkuju se u dizajnu, drugi u prostranosti. Prosečan korisnik automobila vrlo često žrtvuje izgled zbog udobnosti. Oni koji na automobile gledaju kao na simbol staleža, odlučuju se za modernije šasije i dizajn najnovijeg doba. Često se, u nedoumicama, nedostatku novca za česte promene automobila, ljudi odlučuju i za rent-a-car opciju koja je sve povoljnija. Predstavljamo vam magove među automobilima koji objedinjuju dizajn, funkcionalnost i udobnost, a po relativno povoljnim cenama mogu se i iznajmiti, čak i u gradovima poput Beograda, Novog Sada i Niša.

Italijanski šmeker

Ko je ikada mogao i da pomisli da će automobil koji je Fiat razvio pre više od veka, biti prethodnih jedne ogromne industrije koja se proširila i van granice zemlje u kojoj se pravi. Fiat je italijanski koncert, a sedište mu je u lombardijskom gradu Torinu. Fiat je skraćenica od Fabbrica Italiana Automobil Torino. Još se davne 1899. godine u Torinu javila ideja o osnivanju kompanije koja će proizvoditi modele automobile. Dosta kasnije, Fiat je razvio širok spektar modela, a 1908. postao je dostupan u Nemačkoj i u SAD. Danas Fiat grupacija kontroliše i automobile kao što su Lanča, Alfa Romeo, Autobjanki, Abart, Mazerati i mnogi drugi. Svoju ekspozituru ima u Kragujevcu gde je nekada bila fabrika Zastava koja je proizvodila model 750 poznatiji kao Fića.

Francuska bratija

Kada govorimo o dizajnu automobila i njegovoj funkcionalnosti, Francuzi sigurno mogu ući u trku. Reno i Sitroen su dva brenda koja uz Pežo, čine sveto trojstvo automobila iz Francuske. Reno je kao i njegov drug iz Italije osnovan početkom 1899. Tokom godina je osim regularnih modela razvio i brze modele za auto trke. Andre Sitroen je pre Prvog rata posetio SAD tragajući za novim znanjima iz polja tehnike. Bio je fasciniran radom Henrija Forda. Tokom rata Andre je proizvodio oružje i municiju, a nakon toga fabriku pretvara u postrojenje za proizvodnju automobila. Nije to bio jedinstveni slučaj da se fabrike oružja u nemilitantnim uslovima pretvaraju u fabriku automobile. Pa reč je o isplativosti, zar ne?

Češki savremenik

Raspadom Čehoslovačke, Slovačka je izgubila jako značajan brend, ali je zato Češka dobila jednog od najboljih proizvođača automobila u Evropi. Svojevremeno u Mladoj Boleslavi, počinje istorija današnjeg Škoda auta. Još davne 1895. u Austrougarskoj, a današnjoj Češkoj, dva su se Čeha, biciklista, udružila oko iste ideje. Članovi kluba biciklista, mehaničar Vaclav Laurin i prodavac knjiga Vaclav Klement, napravili su radionicu za proizvodnju bicikala. Ova firma prošla je kroz razne peripetije, da bi u godinama oko velikih ratova imala ozbiljnih problema oko opstajanja. Konačno, vaskrnuta i uzdignuta, kompanija Škoda bila je vodeća u socijalističko vreme. Posle sloma Čehoslovačke posustala je, ali se sa modelima koji su usledili od Škode felicije naovamo, vratila u kolosek vodećih giganta.

Nemačka udobna mašina

Najmlađa od svih pomenutih firmi nastala je na zahtev Adolfa Hitlera, lično. Reč je o Folksvagenu koji je osmislio Ferdinand Porše, a prevod ovog brenda jeste – narodni auto. Dodatni zahtev bio je da mu motor bude u zadnjem delu auta, da se hladi vazduhom i da bude aerodinamičnog oblika. Danas su ovi automobile i više nego pouzdani, ali su omiljeni i stari modeli koji su među oldtajmerima u vrhu. Svi pamtimo čuvenu “bubu” koja ima i redizajn. Ipak, one iz sedamdesetih godina dvadesetog veka i dalje se sreću po svetskim ulicama, sajmovima old tajmera. U Nišu, na primer, zaštitni znak festivala džeza jeste upravo model “Bube” oslikan u bojama festivala.

Comments are closed.